Via Bangkok naar Yangon, Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu Via Bangkok naar Yangon, Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu

Via Bangkok naar Yangon, Myanmar

Door: Everline

Blijf op de hoogte en volg Everline en Cor

06 Oktober 2014 | Myanmar, Rangoon

REISVERSLAG MYANMAR OKTOBER 2014

Aankomst Bangkok

Na een reis zonder hindernissen(bagage zowaar aanwezig),in Bangkok gearriveerd. Na alvast ongekreukte dollars gehaald te hebben voor Myanmar en 10.000 bhat(250€) met de skytrain richting stad.

De 4e halte eruit en met een taxi verder naar Inge's appartement:@home. Het was heerlijk om haar weer

te zien en te knuffelen?(Sava nog 9 weekjes!).ze heeft een leuk plekje, wel wat warm,maar prima!

We hebben eerst een paar uurtjes geslapen, daarna Tiffany begroet en met z'n 4-en gelunchet in een tentje

in de straat. Ze wonen wel ver van het centrum af en moeten daar bijna altijd met een taxi naar toe. Dat

kost elke keer ongeveer 150baht en een rit van ongeveer 3 kwartier tot een uur. Naar school reizen ze

overigens met de bus.

Met de taxi dus naar het centrum, waar we Grand Palace en Wat Po bekeken hebben. Indrukwekkende

gebouwen met veel pracht en praal.Aan het water wat gedronken en daarna weer een taxi terug. Dat kostte wat moeite, omdat de drivers het vell te ver vinden en bang zijn om geen rit terug te krijgen. Inge en Tiffany zijn al aardig behendig geworden om dan toch een taxi te krijgen.

Tijdens ons bezoek aan het paleis en tempel, werd Inge elke keer geappt ivm een verjaardag die avond: wel of niet uit eten, waar, wat en hoe laat, wie haalt taart, wie komt, waar verzamelen en hoe laat??????

Met het groepje nederlanders waar Inge en Tiffany veel mee omgaan in een restaurantje tegenover hun huis gegeten. Ze hebben het de naam Porky gegeven, omdat je dat daar alleen in verschillende variaties met rijst of noodles kunt eten. Maar het was lekker.

Alles moest een verrassing blijven voor de jarige zelf,wat wonder boven wonder gelukt is. Op het moment surpreme verzamelden zich ongeveer 20 jongelui in 1 van de appartementen. De gekochte taarten werden bewonderd, wij werden voorgesteld en toen ging het in optocht naar de jarige. Die was

echt verrast. Allemaal een stuk taart gegeten, die heel lekker was, vooral de cheesecake.

Daarna met z'n allen de kroeg in. De groep bestaat uit een aantal nederlanders, een fin, en fransman en veel duitsers. Leuke mensen allemaal en het was erg gezellig. Everline kreeg rond 11 uur last van jetlag en is naar huis gegaan,Cor heeft het nog volgehouden tot een uur of 1.

De volgende ochtend ontbijt in een restaurantje in de buurt met lekkere koffie. Het plan was om naar Chinatown te gaan, maar Everline las in de gids, dat er alle dagen veel te zien en te beleven is, maar niet

op maandag. En dat was het dus. We hebben toen maar besloten een paar uurtjes te gaan zwemmen, want om half 2 moesten we weer weg. Inge mag bijna gratis gebruik maken van een zwembad boven op het dak van een hotelen heeft ons meegesmokkeld. Prachtig uitzicht, lekker water.

Daarna wat eten opgesnord bij 1 een foodstall en onze 1e rat gezien.(Inge gilde zo hard, dat de rat wegdook en personeel kwam aanlopen.....en ze heeft 'm niet eens gezien:) de kip smaakte er niet minder om. Terug in het appartement tas ingepakt en afscheid genomen. Over 2 weekjes zien we Inge en Tiffany weer, want ze komen een klein weekje naar Myanmar en reizen een stukje mee.

De taxirit naar het oude vliegveld ging prima, maar wat een chaos en drukte daarbinnen! We hoefden alleen onze bagage maar af te geven, maar voor ons stond een groep, die van alles bij zich had. Behalve koffers en tassen, grote dozen die boven het toegestane gewicht uitkwamen(formuliertje invullen), zakken met weet-ik-veel. En het duurde maar, Cor al navragen of we onze vlucht nog wel gingen halen en dat was no problem(waar hebben we dat eerder gehoord). Op een gegeven moment stond er iemand met een bord met ons vluchtnummer erop en die bracht ons naar een andere balie, waar de bagage vlot ingecheckt werd. Achter de paspoortcontrole ontdekten we dairyqueen ijsbar, die we niet konden weerstaan.

De vlucht naar Yangon ging prima, vliegtuig zat niet vol. Ook op het vliegveld zelf ging het vlot. Geld pinnen niet, er was maar 1 ATM die met onze passen werkte. Maar heel vriendelijke mensen die je graag willen helpen. Met een taxi naar het huis van Mascha en Harald. We werden opgewacht door de kokkin, die ons hartelijk ontving(gezin matthews is een paar dagen weg, wisten we). Ze heeft ons verwend met salade, lekker stukje vlees en patat!Als toetje fruit en thee na. Mascha en Harald, heel erg bedankt!

• 06 Oktober 2014 - 18:37

Inge:

Vond het leuk dat jullie er waren! Veel plezier in Myanmar en tot over 2 weekjes! Liefs en kusjes

• 06 Oktober 2014 - 22:55

Marjoke:

Hoi, wat fijn dat de heenreis en ontmoeting met Inge zo goed is gegaan. Een goed begin.....etc.
    Noeska moet erg wennen. 1e nacht alles eronder "gekotst", 2e en 3e nacht ging goed. Gisteren plaste
    ze midden in de kamer ( 2 uur geleden uit geweest ) vandaag de ampul tegen vlooien ingedaan, ze krabt veel. Later nog 2 x een beetje overgegeven. Maw: ook een goed begin ! Het was natuurlijk wel een hele overgang met direct het weekend waarin iedereen aandacht aan haar besteedt. We hopen dat ze wat tot rust komt en dat het beter zal gaan. Zal het wel laten weten.
    Geniet van jullie reis en we lezen jullie berichten wel weer! Gr.Piet en Marjoke

Tags: #yangon