Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu

Mandalay

Door: Everline

Blijf op de hoogte en volg Everline en Cor

12 Oktober 2014 | Myanmar, Mandalay

Na een busrit door een prachtige omgeving van 5 uur, kwamen we in Mandalay aan. We hadden een bus met een pick-up van hotel naar drop-off hotel, dus werden we netjes voor de deur afgezet bij het EThotel(Lieke mailde later dat Roel en zij hier ook hadden gezeten. Toevalig, want er zijn heel veel hotels hier.) Na ons opgefrist te hebben, zijn we met een taxi naar U-beinbridge gereden, een rit van ong een half uur. Deze brug is helemaal van teakhout en 1200m lang. Daarmee de langste teakhoutenbrug ter wereld. Het staat ook bekend om de zonsondergang op die brug. Het was heel mooi, al voordat de zon echt onderging: veel mensen die kwamen kijken natuurljjk, waarvan weinig buitenlandse toeristen(nog wel), monniken dievan een nabij gelegen klooster de brug oversteken, vissers die heelstil in het water stonden en methun vangst rond zonsondergang de brug opklommen. Daarna weer terug naar het hotel. Voor de volgende dag een trip geboekt naar Pyin U Lwin, een dorp in de heuvels, waar vroeger officieren van het Britse leger en hun gezinnen de hite ontvluchtten. We voelden ons allebei weer een stuk beter, dus een niet al te vette maaltijd ging er wel in. Dat werd tomatensoep en hamburgers met brood. In het hotel heerlijk warm!gedouchet, nog wat gelezen en gaan slapen.
De volgende morgen vertrokken we rond half 9 met een shared taxi naar Pyin, zo'n 2uur rijden. Voorin zat al een monnik die zijn stoel helemaal naar achteren had staan en ook nog achterover. Omdat we niet wisten of je een monnik mag aanspreken op zoiets, het maar zo gelaten. Ook de Birmese vrouw die later instapte en achter hem zat, zei er niets van. Afijn, we werden afgezet bij de central market, een kakafonie van geluiden en kleuren, leuk om doorheen te lopen. Vervolgens hebben we koffie met gebak gegeten in 1 van de vervallen koloniale restaurants. Vroeger reden daar veel horsecarts, die door het snellere vervoer verdreven worden, maar er zijn er nog steeds een aantal. We hebben ons in zo'n ding laten vervoeren naar de botanische tuinen. Daar hebben we 2 uur rondgelopen tussen allerlei bloemenpracht en planten, vogels. Verder buitenlandse toerist gezien. Erg mooi. Weer terug met paard en wagen (deed wat amish-achtig aan) en in het dorp ergens een yoghurtshake gedronken. Toen moesten we weer terug. De sharetaxistand konden we niet vinden, maar we hadden een kaartje gekregen van de chauffeur voor de rit terug. Die laten bellen in een restaurant, bleek dat bedrijf closed!gelukkig hele aardige mensen hier en de man van bet restaurant bracht ons bij een kantoortje,waar je taxi's kon boeken. Toen was het ook zo geregeld. Rond half 6 terug. Bij een reisbureaulaten uitzoeken wat vliegtickets kosten van Inlelake naar Thandwe (strand)en vandaar naar Yangon.Dat bleek meer dan 400 dollar te zijn en een heel duur strandgedeelte. En dat voor 2 dagen. Gaan we dus niet doen.we zoeken nog naar andere opties. Gisteren wilden we ook een busticket boeken naar Inlelake. Dat kan niet overdag, tenzij je 3 x zoveel betaald, dus morgenavond gaan we met de nachtbus.rit duurt ong 10 uur, komen 'smorgens om 4 uur aan :(. We zien wel hoe dat bevalt. Eerst morgen nog een dag Mandalay

• 12 Oktober 2014 - 17:03

Pa En Ma Kampman:

hallo kinderen. fijn dat jullie zo genieten en naar de zin is maar wat moeten jullie lange (reizen(bus) maken. ik wordt moe als ik het lees. alles is hier goed. genieten aar en lieve groeten van pa en ma.

• 20 Oktober 2014 - 09:11

Peter & José :

Hallo,

Cor van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk hebben jullie het goed naar de zin.

Lieve groetjes van ons,
    Peter en José