Golden Rock Kyaikto - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu Golden Rock Kyaikto - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu

Golden Rock Kyaikto

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Everline en Cor

24 Oktober 2014 | Myanmar, Kyaikto

We werden in Kyaikto voor ons hotel afgezet en kwamen ieder terecht in eenmooi bungelowtje met koud stromend water en veel powercuts, maar verder was het prima. We ontmoeten er een 24 jarige jongen uit Utrecht, Rik Jansen, die bij de Vara en de publieke omroep werkt en kandidaten begeleid voor de Voice en andere talentenshows. Hij werkt nu voor Paul de Leeuw rood kapje en begint volgende maand voor een nieuwe show van hem. S avonds liepen we nog wat door het dorp met veel enthousiaste en zwaaiende mensen. Bij een paar restaurantjes probeerden ze ons naar binnen te praten wat een heel leuk tafereel opleverde met 10 zchreeuwende en lachende mensen. Woensdag moesten we om 05.15 u op om te ontbijten de bediendes sliepen echter nog. We moesten hen wakker maken. Toen in de trucs de berg op naar de Golden Rock. Met 45 man op erg klejne bankjes achterin een laadbak, dit leverder hilarische tafereltjes op. Leuk dus al scheurend de berg op. De Golden Rock was practtig en het heldere uitzicht nog mooier. We liepen er bijna 2 uur rond. Monniken met "theemutsen" op dragers met zware manden of mensen in een stoel tussen 2 bamboestokken. Nadat we wat gedronken hadden en afscheid van Rik hadden genomen gingen we met dezelfde truc weer de berg af, allen nu nogwat sneller...... Bij het hotel aten we wat en konden we opstappen voor de rit van 4 uur meg de bus naar Maylamiyne. Daar zitten we nu. Later meer.

• 24 Oktober 2014 - 12:20

J.kampman:

hallo cor en everline. fijn om weer een verslag van jullie te lezen. met cor,s verjaardag konden wij er niet door komen of wij hebben het verkeerd gedaan. maar alsnog gefeliciteerd cor. Geniet voor de rest met volle teugen. tot spoedig ziens . hartelijk gegroet van pa en ma.