Mount Popa - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu Mount Popa - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Everline en Cor - WaarBenJij.nu

Mount Popa

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Everline en Cor

10 Oktober 2014 | Myanmar, Mandalay

Vanmorgen werden we door de shared taxi opgehaald voor de rit ( 2 uur met stop bij een plaatselijke "jenever" stokerij) naar Mount Popa wat 60 km verderop ligt op een hoogte van 1518m. Vroeger was dit een actieve vulkaan. De berg staat bekend als woonplaats van de geesten. De trip naar de top gaat over 777 treden. Goed te doen, onderweg naar boven natuurlijk veel souvenier en eet stalletjes. Verder wel 100 man die de treden zogenaamd voor je schoonvegen en daar natuurlijk geld voor vroegen. Daar deden wij niet aan mee want het was al moeilijk genoeg om tussen de apenpoep door te laveren, ondanks hun "veegwerk". Behalve dat er er een klooster en natuurlijk een pagode op de top was, had je er een prachtig uitzicht over de omgeving. Al met al de moeite waard. In onze taxi zat nog een australisch meisje waar we leuk mee gekletst hebben en informatie mee hebben uitgewisseld. Daarna weer terug naar Bagan. Dit keer dus geen spannende verhalen over lekke banden of lege batterijen.
Morgenochtend vetrekken we met de bus voor een tocht van 5 uur naar Mandalay.

• 10 Oktober 2014 - 17:06

Jolanda:

Hoi Everline en Cor,

Ik ben nu al benieuwd naar jullie foto's van deze reis!

Liefs,
    Jolanda